Om avdelingene

Gamlebyen barnehage har 5 avdelinger med 72 barn, i alderen 1-6 år; Regnbuen, Hestehoven, Armkroken, Sjøstjerne og Tusenfryd. Nedenfor finner du kort informasjon om hver avdeling.

Avdeling Regnbuen

Regnbuen er en storebarnsavdeling med 18 barn, i alderen 3-6 år. På avdelingen jobber en ped.leder og to assistenter. Avdelingen har 3 rom; Kjøkkenet der barna spiser og har ulike bordaktiviteter, Storerommet med kjøkkenkrok der barna leker og har samlingsstund, og Lesekroken der barna leser bøker og leker rollelek.

Avdeling Hestehoven

På hestehoven jobber en ped. leder og to assistenter. Det er en storebarnsavdeling med 18 barn, fra 3-6 år. Avdelingen har 3 rom; Borgen der barna leser bøker og leker, Marihønerommet der de har samlingsstund og leker, og Kjøkkenet der barna spiser og har ulike bordaktiviteter.

Avdeling Armkroken

Armkroken er en småbarnsavdeling med 9 barn, i alderen 1-3 år. På avdelingen jobber en ped. leder og to assistenter. De har 2 rom og en gang; gangen har bilder av fisker på veggen, barna bruker den til å leke med ball og kjøre biler, Lekerommet med kjøkkenkrok der de lager mat og leker, Storerommet der barna leker, spiser og sover.

Avdeling Sjøstjerne

Sjøstjerne er en storebarnsavdeling med 18 barn i alderen 3-6 år. På avdelingen jobber en ped.leder og to assistenter. Avdelingen har 2 rom; et Stort rom der de leker, har ulike bordaktiviteter og spiser, og lillerommet der de leker og har samlingsstund.

Avdeling Tusenfryd

Tusenfryd er en småbarnsavdeling med 9 barn, i alderen 1-3 år. På avdelingen jobber en ped. leder og to assistenter. De har 2 rom; Hovedromet med lesekrok der barna har bordaktiviteter og spiser, og Skyrommet der barna har frilek, samlingsstund og sover.