Kultur og tradisjoner prosjekt

Vi har jobbet med kultur og tradisjoner-prosjektet i to måneder. Barna har vært engasjerte og ivrige til å dele kunnskap og få ny kunnskap. Det har vært noen veldig lærerike uker!

Barna har jobbet med fargene i flaggene fra de ulike kulturene representert på flere måter og med forskjellige materialer, de har vært med å lage og smake forskjellig tradisjonell mat, de har hørt på sanger og eventyr på mange forskjellige språk, de har telt på alle språkene representert, og de har klippet bilder fra de forskjellige kulturene, og laget plakater med bildene. Avdelingene ble pyntet med bilder og flagg fra alle kulturene representert, og prosjektet ble avsluttet med en veldig koselig tradisjonsfest, der mange foreldre, søsken og annen familie møtte opp. På tradisjonefesten ble det servert tradisjonell mat fra mange av kulturene representert, en stor takk til alle foreldrene som tok med god og spennende mat!